Maybelline 24hr Superstay Foundation

 
 
 
Tänkte tipsa er om denna produkt från Maybelline. Jag brukar inte använda så mycket täckkrämer, speciellt inte på sommaren eftersom jag försöker använda så lite smink som möjligt då. Däremot använder jag gärna en foundation på vintern för att jämna ut huden, samt för att skydda den. 
 
Många väljer att inte alls använda något på huden året runt, och det här är egentligen lite dåligt. På vintern gäller det att skydda huden lite extra mot påfrästningar som temperaturskillnader och kyla, och en foundation skyddar därmed huden mot påfrästningar som dessa. Såklart ska man inte ha allt för mycket så att huden absolut inte slipper att andas, men ett tunt lager är bara bra och skyddar därmed huden. Denna från Maybelline tycker jag att är värd att tipsa om! Lätt att applicera, har en bra färg, håller hela dagen och är snäll mot plånboken!
 



Kommentarer

Du som har så mycket tips om allt i modeväg... Kan du hjälpa mig att hitta en snygg o varm vinterjacka och dessutom ett par varma snygga vinterstövlar? Vad är vintermode nu?


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar