ÅRSRESUMÉ

 

 

Årets sista dag är här och det är dags för en liten resumé. Nu siktar vi in oss på 2015 och allt vad det året har att erbjuda! ♥

Beskriv året med tre ord.
Svar: Förändringar, lycka, utmaningar.

Bästa köpet?
Svar: Måste nog vara den nya datorn.. Absolut årets bästa investering!

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Svar: Rock off låten 2014, Success, inte för att den hör till mina absoluta favoriter, men för att jag bara sitter och tänker på alla roliga minnen från sommaren när jag hör just den låten.


Vem har du umgåtts med mest?
Svar: Eftersom jag blev sambo det här året måste jag ju svara pojkvännen, men även familjen vilket jag är väldigt glad över eftersom jag inte bott i samma stad som dem på några år :)

Har du haft ett förhållande under 2014?
Svar: Ja det har jag jag!

Vart reste du under 2014?
Svar: I januari åkte jag med pojkvännen till Berlin, men sedan har det även blivit två resor över till Sverige och en till härliga Pärnu i Estland.

 Berlin
 
Pärnu
 
 
Vad var din största tabbe 2014?
Svar: Jag ångrar sällan något jag gör, man lär sig av sina misstag heter det väl. Men något som jag kanske skulle göra om är att njuta till 150 % av sommaren när den väl är här, och kanske umgås mer med mina vänner när vi är i samma stad :)

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Svar: Det måste nog vara när jag flyttade ner från Vasa och tillsammans med pojkvännen. Allting gick väldigt fort så det tog en tid att smälta de nya förändringarna. Att bo tillsammans med en kille är minsann inte lätt, man stöter på utmaningar nästan varje dag de första veckorna ;-) Och såklart när jag blev moster - igen en gång!♥ Och så kan jag ju inte sluta prata om Berlin och stylight blogger awards, en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om!

 

 

Har du blivit bättre på något?
Svar: Jag har blivit bättre på många saker känner jag. Efter min praktik har jag utvecklats massor inom fotografering och bild editering, vilket jag älskar och såklart även brinner för, men jag känner också att jag utvecklats väldigt mycket på inredningsområdet.

Vad var extra dåligt med året?
Svar: 2014 har inte varit speciellt dåligt på något plan, vilket jag är väldigt tacksam över! Det dåliga kanske är att jag tappat kontakten med många nära vänner som jag hade under tiden jag bodde i Vasa.

Vad var extra bra?
Svar: Att jag får bo i samma stad som pojkvännen och min kära familj som igen utökades med en knådd. ♥

Lärde du känna några nya människor?
Svar: I och med att jag har gjort lite kundarbeten så har jag stött på många nya ansikten. vilket för mig är väldigt kul. Men under tiden jag bodde i Vasa lärde man väl känna en hel del nya härliga människor!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Svar: Besökte Berlin och blivit sambo. Det trodde jag verkligen inte att skulle hända på lääänge!

 

Efter en shoppingdag på IKEA var det dags att plocka ihop möblerna, med lite extra hjälp förstås ;-)
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svar: Allt kul som hänt har väl gjort mig glad, men något som jag är otroligt tacksam över än idag är hur jag blev bemött på praktikplatsen, härligaste personalen!♥

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Svar: Jag har inte riktigt börjat arbeta än så svårt att svara på den frågan, men jag fick prova på att fixa till en brud och hennes tärnor inför ett bröllop, och i och med att jag fick det ansvaret känner jag en viss stolthet och framgång.

 

Största framgång på det privata planet?
Svar: Familjen utökades, men det är väl mer syrrans förtjänst, haha :)

Vem saknade du?
Svar: Mina vänner som fortfarande bor i Vasa, men vi håller tummarna för att de blir fort fädiga med skolan och flyttar tillbaka ner ;-)

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Svar: Ha mer planer på vad jag vill uppnå både på det privata planet men även karriärsmässigt. Bloggen kommer att få ett uppsving och nya spännande saker som redan planeras kommer att ske!

Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Svar: Det KOMMER att bli bättre.

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar: Ingenting speciellt faktist som jag inte kommer att kunna göra 2015 :)

Vad önskar du att du gjort mer?
Svar: Kanske tackat ja till fler saker. Jag har varit lite på latsidan hela året och tillbringat mer tid i lägenheten än vad jag kanske borde gjort, men så trivs jag ju så bra också så därför blir det väl lite så.

Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Kamerautrustning och dator, och säkert kläder om man räknar ihop summan ;-)

Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Svar: Jag ska försöka komma fram till vad jag vill göra nu när studierna är slut, men framförallt njuta och må bra.

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Svar: Ta vara på varje dag och njut av livet!

 




Kommentarer

Vilken fin summering. :) är glad att jag hittade din blogg det här året, dem ger mig mycket glädje i vardagen. :)

Svar: Tack så hemskt mycket, vad roligt att höra :) gott nytt år!
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar