Dagens lunch

Har aldrig varit den som älskat att stå i köket och experimentera och fixa. Lättlagat har alltid varit bäst för mig. Tror mycket beror på att jag bor ensam i Vasa, hur kul är det då att stå och fixa goda maträtter om jag är den enda som får ta del av det?
 
Dock har min pojkvän nu hjälpt mig få upp ögonen för mat eftersom han är superduktig på att kocka och fixa. Har därför fixat maten nu de senaste dagarna, vilket faktist har varit riktigt, riktigt kul! Idag lagade jag som lunch denna pasta med broiler i pesto. Tänkte dela med mig av den eftersom den gick supersnabbt att fixa ihop, och var riktigt god! Ett nyttigare alternativ som jag tänker testa på är att byta ut pastan mot någon sallad nästa gång detta recept lagas.
 
 
Jag skärde broilern i mindre bitar, stekte den i smör och kryddade med salt och peppar. Efter det blandade jag i peston. Under tiden fick pastan koka. Efteråt lade jag i den hackade basilikan, vitlöken och tomaten. Till sist hällde jag i matgrädden och mjölken och kryddade med oregano. När pastan kokat färdigt hällde jag bort vattnet och blandade ihop med broilern. Sedan var det dags för servering!
 

Senare ska ni få ett recept på en supergod daimkaka jag fixade igår. Idag är det kalas som gäller eftersom lilla jag fyller år på måndag, så bakade en kaka att bjuda gästerna på. Den är god kan jag lova! ♥
 
 



Kommentarer

Mumsigt :3

dedär måst ja testa!

Gott!

detdär ser ritkigt gott ut!! :)


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar