HEALTHY & DELICIOUS

 
- My favorite recipe at the moment -
 
 
Jag lovade er ett recept på en väldigt lätt och god sallad - och här är det! Sallad behöver inte alls vara smaklöst och tråkigt, och inte särskilt hälsosamt, bara det är gott! ;-) Denna lättlagade sallad hör till en av mina favoriter just nu och passar lika bra som lunch som till middag.
 
Du behöver:
En halv grön,röd och gul paprika
Blandsallad
En tomat
En avocado
Riven ost ( ost enligt smak )
Ett grönt äpple
Solrosfrön
En citronklyfta till varje tallrik
Ett paket bacon
Broilerfileér ( jag stekte dem i kokosolja och kryddade med svartpeppar )
 
Tillsätt fetaost samt chilifrukter för extra smak om du så vill! Servera till middag med ett gott vin som t.ex. en Anselmann Weissburgunder. Bon appétit! ♥
...
 
// I promised you the recipe for a light and tasty salad - and here it is! Salad does not have to be bland and boring, and not particularly healthy, as long as it is good!;-) This easily put together salad is one of my favorites right now, and makes a dinner as well as lunch.
 
You need:
A half red, green and yellow bell pepper
Mixed salad
A tomato
An avocado
Shredded cheese (of your own choosing)
A green apple
Sun flower seeds
A lemon wedge for each plate
A pack of bacon
Chicken fillets ( I fried them in coconut oil seasoned with black pepper)
 
Add feta cheese with chili fruits for added flavor according to preference! Serve as dinner paired with a good wine, for instance Anselmann's Wiessburgunder. Bon appétit! ♥
 
 
 



Kommentarer

Hallå hallå! Jag är på jakt efter ett nytt objektiv till kameran så undrar vilket du använder? :)

Svar: well jag har fyra olika jag använder, så beror lite på vad du är ute efter :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar