Romantic White Dress

 
- Romantic with an edge -  
 
 
Trevlig lördag på er, och vilket väder vi har! Jag hoppas verkligen värmen håller i sig för nästa vecka bär det av till Pärnu ( en riktig traditionsresa i vår familj ) och då har jag planerat att ligga och lapa på stranden hela veckan, vilket ju givetvis blir lite svårt ifall det öser ner..  Men, jag tänker fortsätta hoppas på det bästa och tro att solen kommer att titta fram. 
 
Nu till dagens look här på bloggen. Jag rotade lite i en av skrubbarna i lägenheten och fann den här klänningen som jag inhandlat i en second hand butik ( om jag inte minns helt fel ) för evigheter sedan. Väldigt söt i stilen så kanske inte något jag skulle köpa idag, men tillsammans med en skinnväst tycker jag det blev en rätt så bra kombination! Jag har bestämt mig för att beskriva min stil som feminin och romantisk men med en nypa tuffhet i sig och känner att den beskrivningen passar rätt så bra. Speciellt just nu under sommaren! ♥  
 
...
 
// Happy Saturday babes! The weather has been crazy lately and I really do hope that the sun will keep on shining the next couple of days, because next week it's vacation time! Yes, it's finally time to visit Pärnu as we do every summer in our family, I just love it there. 
 
Now to the look of today here on the blog. I found this romantic dress in my closet that I bought ages ago at a second hand store ( if I remeber it correctly ) . It's very pretty and girly so I'm actually not sure if I would have bought it if I saw it in a store today.. However, combined with a leathervest I think the result turned out real great and I really like this combination. I've decided to describe my style as feminine and romantic but with a touch of edge, especially during summer! ♥
 
 
 - SHOP MY STYLE - 
 
Credit&adlinks: Dress - second hand ( similar here / here) /
Vest - old from Ginatricot ( similar here ) / Shoes - Old pair ( similar here )



Kommentarer

snyggt

Svar: Tack så hemskt mycket :)
sofiasmode.webblogg.se

Jätte jätte fin outfit!!

Svar: Tack tack så himla glad jag blir att du tycker så! Kram!
sofiasmode.webblogg.se

Fin klänning. Ni ska hade så skönt i Peru 😎. Hälsa med!

Svar: Tack! Jadå, det ska vi absolut :)
sofiasmode.webblogg.se

Cool outfit! Jag älskar när man blandar olika stilar!

Svar: Tack så mycket! Jag gillar det också väldigt mycket :)
sofiasmode.webblogg.se

Hej, snygga bilder. hejar på dig! :D

Svar: Tack så hemskt mycket :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar