My Christmas

 
- How I celebrated Christmas this year -
 
 
Jag fick en förfrågan av en läsare om jag inte kunde berätta hur jag firar jul, så tänkte svara i det här inlägget med en bomb av bilder från min jul! Julfirandet har nog ändrats med åren en aning. Det var några år då julen var väldigt tung för oss alla eftersom det var vi jultiderna min älskade och saknade mormor gick bort, men efter tillökningen till familjen känns det som att julen igen en gång har blivit en väldigt mysig tid att fira. 
 
Vi börjar alltid julafton med gröt på morgonen hos mina föräldrar, jag och min syster och hennes lilla familj. På eftermiddagen åker släkten över till syster för julklappsöppning, middag och besök av julgubben för de små ( lite spänd måste jag väl erkänna att jag också var ;-) )
 
...
 
// I was asked by a reader to tell about my christmas, so I thought this entry could be a picture bomb from my christmas! Celebrating christmas has changed a bit over the years. There were a few years when christmas was dreary for all of us since it was in christmas times that my beloved grandma passed, but after additions to the family it felt as if christmas once more was worth celebrating.
 
We always start christmas with traditional rice pudding in the morning with my parents,  my sister and her family. In the afternoon the whole family goes to my sister's house to open presents, eat christmasdinner and get a visit from santa because of the little ones (I guess I have to admit I'm always little tense too ;-))
 

 
Jag älskar att fotografera min systers vackra dukning när det vankas middag hos dem. Hon om någon har verkligen ett öga för detaljer! Och kolla in godisbordet på bilden nedan, ni kan säkert gissa vem som tillbringade största tiden där...
 
...
 
// I love taking pictures of my sisters lovely set table when food is about to be served. She if anyone has an eye for details! And check out the candy table below, guess who spent most of her time there...
 
 
Efter julfirandet åkte jag hem till föräldrarna och sov över där. Resten av juldagarna går väl ganska mycket i lugnets tecken. Dagarna ser väl mest ut som så att man äter julrester, kollar filmer och sover! ♥
 
...
 
// After celebrating I returned to my parents house to spend the night with them. The rest of the days of christmas were spent in calm. The days are spent mostly eating left overs, watching movies and sleeping! ♥
 



Kommentarer

Verkligen vackra bilder!

Svar: Tack fina du! :)
sofiasmode.webblogg.se

Vilka fina och stämningsfulla bilder! Mina jular brukar vara lite liknande, åker till mina föräldrar och börjar alltid julaftonsmorgon med julgröt till frukost hos dem :) Sedan julklappsöppning och middag senare på dagen och så ett försök att äta upp alla rester - och alla Panda- och Fazeraskar! - dagarna därefter.

Svar: Tack så mycket Evelina! Haha jaa, chokladlådan har jag här bredvid för tillfället ;-)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar