HOW TO: CURLS

 
- Time for another step by step guide-
 
 
Eftersom min senaste step by step guide var så pass uppskattad som den var ( tusen tack för alla kommentarer och likes ) är det dags för en till! Fredagen till ära tänkte jag visa hur man får till det där vilda lockiga håret. Kanske tycker ni det känns jobbigt att locka håret eftersom lockarna aldrig hålls, men nu ska jag berätta exakt vad som behövs! Svaret är saltvattenspray. Ni hittar vilket saltvattenspray jag använder i ett av mina tidigare inlägg (här). Det ger håret stadga och får lockarna att hålla längre. Locktången har jag haft några år redan men hittade en liknande hos Ellos här. ♥
 
 
 
 
 
...
 
// Since my latest step by step post got so many likes and comments ( thanks by the way! ) I now feel it's time for another one! Friday and all I though it would be fun for you to know how to get these wild curls. Maybe some of you have problem with making the curls last, therefor I'm gonna tell you exactly what you need to get rid of that problem! The answer is seawater spray! You'll find what kind of seawater spray I usually use in this post. It really make the curls last so much longer. The curling iron I'm using in this turoial is old, but I found a similar one at Ellos here. ♥
 
 



Kommentarer

Det här ska jag nog pröva på till helgen! :)
Btw, är så glad att jag hitta din blogg, en ny favorit ^^

Svar: Det tycker jag du ska göra! Och tack för din snälla kommentar, vad glad jag bli :)
sofiasmode.webblogg.se

Väldigt bra tutorial. Dock behöver jag endast duscha och lufttorka för att få en sån frisyr. Har helt galet lockigt hår. Förut hatade jag det men idag är jag tacksam över att ha självlockigt hår :)

Svar: Lucky you! Älskar lockigt hår, så himla fint :)
sofiasmode.webblogg.se

Tack för tipset, ska prova det ikväll:D

Svar: Vad kul, det tycker jag du ska göra! Trevlig kväll :)
sofiasmode.webblogg.se

supersnyggt! Ska definitivt prova att göra denna frisyr någon gång! ;)

Svar: Tack ska du ha! Det tycker jag absolut du ska göra :)
sofiasmode.webblogg.se

Sååå snyggt!

supersnyggt


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar