TODAY'S WORK

 
- Working with what I love -
 
 
Invigde denna helg med lite jobb, nämligen att fixa fina Denise redo för årsfest! Vi hade planerat lite innan vad hon ungefär var ute efter, men annars hade jag ganska fria händer - vilket jag älskar! Såklart underlättar det alltid när man känner personen man gör en makeup/håruppsättning på. Då vet man ungefär vilken stil personen har. Jag blev iallafall supernöjd med resultatet och så även Denise, så tänkte att det kanske skulle vara kul för er också att se! :-)
 
Innan jag påbörjar en sån här uppgift ser jag alltid till att hålla allt organiserat, rent och snyggt, men när man väl är klar är allt minst sagt ett enda kaos.  Bilden ovan talar väl lite för sig själv...
 
 
Jag använde mig mycket av mörkbruna och bronziga toner, perfekta färgerna till fest! Just de färgerna är också de exemplariska färgerna att använda till de flesta ögonfärger. Skulle jag ha velat framhäva Denise ögon ännu mer borde jag ha använt mig av lite mer lila toner. Jag tror att de flesta av er är nyfikna på vilken färg som framhäver just dina ögon allra mest, så ska slänga ihop ett sånt inlägg lite senare! ♥
 
 
...
 
// I started this weekend by doing my friend's makeup and hair for a party! A couple of days ago we met up to talk about her vision and what kind of look she was going for. However, since she is one of my closest friends she completely trusted me and I got free hands - which I love! Of course it's always easier to do a friend's makeup/hair when you know that person and what kind of style that person has. Anyway, I'm very happy with how the result turned out, as was Denise, so I thought it would be fun for you guys to see it too! :-)
 
Before starting with a persons hair and makeup I always make sure that I have everything organized, clean and ready. However, when I'm done with everything, somehow I have created a total chaos during the process.. I think the first picture describes it pretty well what I'm talking about..

 I used a lot of dark brown colours in this makeup together with some more bronzier eyeshadows, the perfect colours to wear when it's time to party! Why? Because they work perfectly together with every eyecolour in the world. If I wanted to make my friend's eyes pop even more I could have used more purple colours. I've got a feeling that many of you are interested in knowing which eyeshadow YOU should wear if you wanna highlight your own eyecolour, so I'm gonna put together a post about that later! ♥
 
 
 
 



Kommentarer

Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar