It´s All About The Base

 
 - My favorite makeup products that are curelty free -
 
 
 
Trevlig fredag! Jag har under den senaste tiden försökt hitta nya favoritprodukter som jag med gott samvete kan använda, som inte testats på djur, och här är är några av mina senaste produkter. Jag har länge velat dela med mig av de här produkterna till er, men kände att jag vill prova dem ordentligt innan jag kommer med en recension. Alla produkter är köpta härifrån
 
 
Först ut är contour kitet från Nyx som jag beställde hem för några veckor sedan och jag är över förväntan förtjust! Jämfört med Anastasias contourkit är det här en riktig budjetvariant, men jag tycker ändå att den levererar bra - bra pigment, lätt att jobba med och fina färger. Paletten innehåller fyra färger för skuggning/bronzing i olika nyanser och fyra ljusa toner för highlight där en av dem har ett väldigt vackert skimmer.
 
Nyx HD concealer är perfekt att använda under ögonen och lägger sig väldigt jämnt på huden samtidigt som den ger ett naturligt resultat. Använde en concealer från Maybelline tidigare och den här är så mycket bättre! Fit me concealern från Maybelline lade sig som linjer under ögat som störde mig väldigt mycket, den här däremot gör huden väldigt jämn och inga linjer bildas.
 
Primern från Beauty UK tycker jag också att fyller sin funktion. Tuben är ganska liten men det behövs verkligen inte mycket när man använder denna! Konsistensen är geleaktig och gör huden jämn och slät, samt håller makeupen på plats som den ska.
 
Isadoras Nude Sensation foundation har varit min favorit i snart ett halvår nu, och jag är fortfarande lika nöjd! Har man väldigt torr hy skulle jag dock inte rekommendera denna. Den är mediumtäckande men byggbar vilket är den egenskapen jag gillar allra mest!
 
Fixersprayet från w7 ger en härlig avslutning till makeupen och jag kan verkligen inte förstå hur jag klarat mig utan den här innan. Det är ett fixerspray som man sprayar i ansiktet efter att man lagt makeupen, för att hålla makeupen på plats samtidigt som sprayet ger ett vackert "glow" till ansiktet. Enda minuset är att flaskan är liten.
 
 
Happy Friday! Lately I've been trying to find some new makeupfavorites that are cruelty free, and here are a couple of my latest favorites. I've really looking forward to share this post with you but I wanted to try out the products a while before recommending them. You can buy all these products here
 
First out is the lovely contourkit from Nyx that I now have been using a couple of weeks. It's a lot cheaper than the one from Anastasia, but I'm still positively surprised about how good this one is! The palette contains four different tones of shading and four different colours for highlighting. They are really great pigmented and easy to work with, and I love the colours just because they give a really natural result!
 
The HD concealer from Nyx is perfect for using under the eyes and gives a really natural and even result. I hate when concealers make your small wrinkles under the eyes show, but this one really covers everything! I always used the Maybelline fit me concealer before but this one is so so much better!
 
The Primer from Beauty UK isn't bad either. The only negative thing is that the product is quite small, but you don't need a lot of the product to get a great result. The consistency is like jelly and smooths out your skin and make it more even, and of course, the most important thing - keeps your makeup on place!
 
Isadoras Nude Sensation Foundation is my all time favorite and I've been using it four a couple of months now and I'm still loving this product! I wouldn't recommend it though if you have a really dry skin.
 
The last product is the fixing spray from w7, and I can't understand why it took me so long to start using this product! This is a spray which you spray on your face when you're done with your makeup, and it really gives a fresh and nice glow to your face and it keeps your makeup in place all day - thumbs up for this product!
 
 *Contains adlinks



Kommentarer

Oh, nyx concealern ska jag nog testa :) är ute efter en ny

Svar: Absolut, den är helt suverän :)
sofiasmode.webblogg.se

Sofia, jag har mailat dig! (har inte din telefonnummer mer). Skriv eller ring :)
/Elin

Svar: Och jag har svarat :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar