Highlights of 2016 #2

 
Time for the second and final part of my year 2016! / Dags för andra och sista delen av mitt år 2016!
 
June
 
I was really looking forward to June. After working a lot I decided to visit beautiful Amsterdam! / Jag såg verkligen fram emot juni. Efter att ha jobbat en hel del tog jag en semester och flög till Amsterdam för ett par dagar!
After a lovely vacation, it was time for another trip, this time to Nagu and then Kökar. / Efter en fantastisk semester var det dags för ännu en resa, den här gången till Nagu och sedan härliga Kökar.
 
July
 
Many days in July were spent at our summer house.../ Många sommardagar i juli tillbringades på stugan...
..on terrasses../ på uterserveringar...
..And I took every chance I got to wear this lovely playsuit I bought in Amsterdam! /.. och jag gick i min favorit playsuit som jag fyndade i Amsterdam!
 
August
 In August it was once again time for a trip. Just like many years before I went with my family to Pärnu, Estonia. / I augusti var det återigen dags för en resa. Precis som flera år tidigare var det dags för vår traditionella familjesemester till Pärnu, Estland.
These two outfits are my absolute favorite ones from August. / De här två outfitsen var mina ( och era ) absoluta favoriter under augusti.
 
September
 The fall came and I started decorating the apartment with darker colours. / Hösten kom och jag började återigen göra lägenheten redo för höst och inredde med mörkare färger.
I also took some lovely outfitphotos when the nature turned all colourful during fall. / Jag fotade också några looks för er i den vackra färggranna höstnaturen.
 In september I shared with you guys my eyebrow routine! / I september delade jag även med mig av min ögonbrynsrutin här på bloggen!
 
October
I didn't do much in October. I always feel a bit sad this month just because I know winter is about to come. I don't mind winter, but I really hate the grey weather before the snow comes. / Jag gjorde inte så hemskt mycket i oktober. Jag känner mig alltid lite nere den här månaden när jag vet att vintern är på kommande. Jag har inget emot vinter, men jag ogillar verkligen den gråa, regninga perioden innan snön kommer.
 
November
It happend a lot in November. I got nominated once again for this year's fashion and beautyblogger. I also did a lot of collaborations this month. / I november hände det en hel del! Min blogg nominerades än en gång till årets mode och skönhetsblogg. Jag gorde även en hel del samarbeten den här månaden.
I participated in a fun project with Sanoma and got interviewed about my blog. / Jag var med i ett väldigt roligt projekt med Sanoma där jag intervjuades angående min blogg.
 One of this month's favorite collabs was definitely the one with Rapunzel! / En av favoritsamarbetena för den här månaden var definitivt samarbetet jag gjorde med Rapunzel!
 
December
I paid a little visit to Helsinki in December together with my love. / I december besökte jag Helsingfors tillsammans med pojkvännen.
Upgraded my beautycorner in my apartment.../ Uppdaterade min sminkhörna i lägenheten..
 ... And made some christmascandy! / ...Och fixade massor av julgodis!
 
And of course celebrated a wonderful christmas together with my family.
 
This year has truly been so amazing. I'm grateful for so many things. Having my family around me, living together with a wonderful man, getting the chance to travel a lot and doing what I absolutely love the most and call it work. I'm however so ready for 2017 now.
 
Happy New Year! ♥
 
...
 
Jag firade också såklart en  underbar jul tillsammans med min familj.
 
Det här året har verkligen varit fantastiskt. Jag är tacksam för så mycket. Att jag får ha min familj nära, att jag bor tillsammans med en fantastisk man, att jag har haft möjligheten att resa så mycket och att jag faktist kan kalla det mitt jobb det jag älskar att göra. Nu är jag hur som helst redo för 2017.
 
Gott Nytt År! ♥



Kommentarer

Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar