How to Create A Homespa Environment

 
- In collaboration with Dermoshop - 
 
 
 I samarbete med Dermoshop har jag fått prova på en massa härliga produkter anpassade för hud och välmående nu under vintertid. Vi snackar kroppspeeling, hårinpackning, mumsigt té och hela köret. Att fixa till ett hemmaspa är inte helt omöjligt, och här är några saker jag brukar göra för att lyxa till det lite extra i vardagen. Längst ner finner ni även en riktig överraskning! ♥
 
...
 
// In collaboration with Dermoshop I have gotten around to trying a lot of wonderful products, adapted for skin and well being during winter. We're talking body peeling, hair mask, yummy tea and the whole shebang. Having a home-spa isn't entirely impossible, and here are a few things I usually do to make any day feel more luxurious. At the bottom of this entry you'll find a big surprise! ♥
 
 
  • Förbered med massor av ljus för en mysig stämning. Ju fler destu bättre, men tänk på säkerheten såklart och att vara försiktig
  • Om du har möjlighet, tappa upp ett bad och lägg i väldoftande skum eller värm bastun om det är något för dig ( eller förbered dig för en helt vanlig dusch om innannämnda inte är något du tycker om/har möjlighet till )
  • Gillar du att ha ljud i bakgrunden kan du alltid leta fram en trevlig playlist med härlig musik eller lyssna till någon pod ( tips: Josefin och Vanja! ) eller bara njuta av lugnet och tystnaden
  • Doftljus/doftstickor ger också en väldigt härlig känsla av lyx för att skapa en äkta spakänsla
  • Vill du ta badandet till en helt ny nivå kan du ha i lite kokosolja/jojobaolja/mandelolja i badvattnet. Din hud kommer definitivt att kännas silkeslen efteråt!
...
  • Prepare with lots of candles for a cozy atmosphere. The more the better, but don't forget about safety and to be careful
  • If you can, draw a bath and ad scented foam or heat the sauna if that's your thing (or make yourself ready for a simply shower if the above aren't up your alley/not available)
  • If you like background noise, go find a playlist or listen to some pod cast (protip: Josefin & Vanja!) or just enjoy the calm and silence
  • Scented candles and or sticks give a luxurious vibe that you want for that home spa experience
  • If you want to take it to the next level, pour some coconut/jojoba/almond oil in your bathing water. Your skin is guaranteed to be silky smooth!
 
  • Plocka fram dina favorit skönhetsprodukter. Dermosil har massor av härliga produkter anpassade för just den här säsongen med fokus på torr och stressad hy. Glöm heller inte hårinpackningen som passar perfekt att ha i under tiden du bastar/badar
  • Har du tillgång till badkar, lägg kalla gurkskivor på ögonen för äkta spakänsla under tiden du badar, gurka tar nämligen bort effekten av svullna ögon
...
  • Whip out your favorite beauty products. Dermosil has lots of awesome products, adapted for this season, focusing on dry and stressed skin. Don't forget hair masks that are perfect to leave in when you're taking your bath
  • If you have access to a bath tub, put cold cucumber slices on your eyes for that authentic spa feeling while you're taking your bath. Cucumber relieves swelling under the eyes.
  • Glöm inte återfuktningen efter att du tvättat dig. Serum och fuktighetskräm till ansiktet är extra viktigt nu under kallare tider. Applicera först serum och sedan din dag/nattkräm för extra boost
  • Det är inte bara ansiktet och håret som behöver extra fukt. Dermosils läppbalsam och handkräm är som gjorda för torra händer och frasiga läppar och ger en väldigt skön känsla under och efter applicering
  • Avsluta din sparutin med en kopp härlig varm dryck ( t.ex. té ) för en riktigt avslappnande känsla och njut!
...
  • Don't forget to moisturize after washing. Serum and moisturizer for your face is even more important now when it's cold outside. First you apply serum and then your day or night cream for an extra boost
  • It's not only your face and your hair that need extra moisturizing. Dermosil's lip balm and hand cream are perfect for dry hands and cracked lips which feels great both during and after application
  • End your spa routine with a mug of some lovely hot beverage (tea for instance) for a really relaxing feeling. Don't forget to enjoy!
 
 
Nu har även ni möjlighet att vinna ett paket så att ni kan skämma bort er själva riktigt ordentligt nu under vintern eller varför inte ge bort till någon annan som gåva? Jag har nämligen fått chansen att lotta ut ett paket innehållande:
 
 Good night tea ( koffeinfritt örtte med smak av blodapelsin )
 
Det Ni måste gör är att kommentera det här inlägget och svara på följande fråga:
På vilket sätt kopplar du bäst av ?
 
Glöm inte att fylla i din mail så att jag kan kontakta den lyckliga vinnaren, tävlingen avslutas måndag 5.12 ♥
 
( svaren kommer inte publiceras innan tävlingen avslutats )
 
Tävlingen är avslutad!
...
 
// Now you guys have the opportunity to win a package for so that you can start spoiling yourselves properly during winter, or why not a gift for someone you love? I have been given the opportunity to do a giveaway containing:
 
Good night tea (decaf herbal tea with blood orange flavor)
 
What you guys have to do is comment under this entry and answer the following question:
what's your favorite way to relax?
 
Don't forget to add your email so I can contact the lucky winner, the giveaway ends monday, December 5th
 
( Responses will not be published before the giveaway ends )
 



Kommentarer

Gud va härligt det ser ut =) !
Slappnar bäst av med en kopp varmt te framför en bra serie (just nu The Crown på Netflix!)

Håller tummarna för vinst!

Ååh, jag vill också ha plats för ett badkar. Det är min prioritering till nästa lägenhet. :3

Mitt sätt att koppla av är nog att krypa upp i min pojkväns famn i soffan, lägga på någon bra film och ha ett glas vin bredvid och bara njuta upp mig. Är det inte möjligt är det också skönt att lägga på lite skön musik o stretcha. Tidigare var ett skönt och varmt bad en av mina absoluta favoriter, men har tyvärr inget badkar längre!

Att koppla av riktigt ordentligt är SÅ svårt! Men jag har märkt att simning i kombination med bastu efteråt för mig är den bästa avkopplingen. Om det så är utomhus som i simhall spelar ingen roll, men bara jag får simma så töms huvudet och kroppen från stress.

Vad kul! Jag kopplar av bäst med en riktigt bra bok i soffan :)

Kopplar bäst av genom att gå ut och gå med lugn musik i öronen :) email: [email protected]

Jag kopplar bäst av när jag får gå nyduschad och fräsch till en säng med nya lakan, och lägga mig och lyssna på en bra ljudbok! Underbart! <3 Spakväll innan sängen är också ett trevligt alternativ ;)
Härliga priser dessutom!

Åh vilka mysiga bilder! Jag skulle säga att jag bäst kopplar av vid gymmet, för då tänker jag på riktigt inte på något annat än träningen. Det är så lätt att jag fokuserar på så mycket annat när jag "tar det lugnt" hemma, vilket kan stressa mig. Speciellt nu när det börjar närma sig jultid och jag har mycket kvar i skolan...

På andra plats kommer väl typ, badet! Med mycket skum och ljus som du säger. Eller nej, på massagebänken! :)

Vad härligt!
Jag hade gärna kopplat av med en bastu eller med ett skönt bad, men eftersom jag varken har bastu eller badkar, kan jag tyvärr inte det. Men efter en lång varm dusch hade detta produkt-paket varit härligt att ha för att lyxa till det i vardagen eftersom jag själv är lite dålig på att köpa sådant :) Men jag kopplar nog bäst av av att bara krypa ner i soffan med sambon, slötittar på TV och har någonting gott att äta.
Efter en väldigt lång och jobbig dag är stödet och närheten av någon kär det bästa.

Efter en lång stressig vecka så är nog en låång lördagsfrukost det ultimata sättet för mig att koppla av. Jag snackar smoothie, toast och kaffe. Har man ingredienser och ork så kanske man till och med rör ihop några pancakes eller en chiapudding. Sedan kryper man helst ner i soffan med favoritserien och en helt ledig dag framför sig.

Vad roligt med en liten giveaway :) På sommarn kopplar jag bäst av när jag är på vår sommarstuga och stänger ner all elektronik och tänder lite ljus och dricker en kopp te. På vintern brukar jag koppla av genom att tända ljus och se en serie. Tycker det är så avslappnade att krypa ner under en filt och bara få släppa alla måsten.

Kopplar bäst av på morgonen när man får sitta och ta det lugnt med en kopp kaffe. :) lite svårt dock nu just med två små barn hemma.

Härligt inlägg! Nu på vintern kopplar jag bäst av framför brasan med en kopp te och en riktigt bra bok! Får inte nog av såna kvällar!

Det låter lite knasigt, men jag kopplar bäst av genom att gå på ett riktigt tungt jumppapass, gärna högintensiv intervallträning. Då släpper jag tankarna från all stress med skola/jobb och fokuserar till 100% på nuet. Känslan efteråt är så skön och att sedan få ha en spakväll med dessa produkter efter ett träningspass skulle vara pricken över i! :)

Nu vid juletider kopplar jag bäst av med lugn julmusik, glögg och stretching!

Jag kopplar bäst av att ha hemmaspa och gå i bastun, applicerar en aniktsmask, skrubbar kroppen och har fotbad, så skönt! :)

Jag kopplar bäst av att sitta på villaterassen och titta på naturen och äta en god middag, medan bastun värms där jag sedan också har hemmaspa.

Mitt absolut bästa sätt att koppla av är att gå en promenad, om möjligt i skogen, med en podcast i öronen. Så om jag ska göra något som kräver att jag ska vara pigg eller skärpt är det viktigt för mig att hinna gå ut en sväng.

Jag kopplar bäst av framför datorn med ett avsnitt Gilmore Girls och en kopp te.

Promenad, lång dusch och spikmattan!

Kopplar bäst av då jag är bortrest och vet att jag får koppla av och inte behöver känna att jag egentligen borde göra något annat.

Jag kopplar bäst av; efter en varm och lång dusch och där efter kunna lägga en skön mysdräkt på.

jag kopplar av bäst när jag sover :D


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar