10 Random Facts

 
 - 10 facts about me -

 
I love watching tv series but I get addicted easily. If I watch an episode and like it I binge watch the whole thing in a few days. Right now I'm watching Friends for the 100th time.
// Jag älskar att kolla serier men blir lätt beroende. Kollar jag ett avsnitt och gillar serien kollar jag igenom hela på några dagar. Just nu kollar jag "Friends", för ungefär 100:nde gången.
 
I'm an early morning person and an evening person who likes to sleep during the day. If I wake up after 09:00 the whole day seems ruined. I get most stuff done in the morning and if there's something I really have to do (clean, respond to emails, blog etc.) I do it beween 07:00 and 10:00.
// Jag är en tidig morgon och kvällsmänniska men sover gärna på dagen. Om jag vaknar efter klockan 09.00 tycker jag att hela dagen är förstörd. Jag får mest gjort på morgonen och har jag något jag verkligen måste göra
( städa, svara på e-mail, fixa blogginlägg etc. ) är det mellan 07.00-10.00 jag fixar allt sånt.
 
 
I'm constantly planning the next project when it comes to the apartment. Right now a bed frame is being made by the boyfriend, while I'm working on my office.
// Jag planerar hela tiden följande projekt när det kommer till lägenheten. Just nu håller en ny sängram på att byggas ihop av pojkvännen, medan jag själv fixar med kontoret.
 
I prefer first of advent to christmas eve. I hate stress and feel christmas quickly becomes too stressful.
// Jag föredrar lillajul framför den "riktiga julen". Jag hatar stress och tycker att julen lätt blir en väldigt stressig helg.
 
In private I'm pretty shy as a person which might come off as arrogant sometimes. If I'm in a professional situation I feel like superwoman and can speak in front of anyone and do anything.
// Privat är jag ganska blyg som person vilket lätt kan framstå som arrogant. Är jag dock i en jobbsituation känner jag mig som superwoman och kan prata inför vem som helst / göra vad som helst.
 
 
I don't like it messy and get easily agitated if I can't have it tidy at home.
// Jag gillar inte oreda och blir lätt irriterad och stressad om jag inte får ha det fint i hemmet.
 
I'm very, very stubborn yet I tend to pick my fights, perhaps something I've learnt over the years.
// Jag är väldigt, väldigt envis av mig men tenderar ändå att alltid välja mina strider, vilket jag tror är något som kommit med åren.
 
 
I'm constantly trying to evolve in some area of life, and right now my focus is on the blog and everything around it. I always aim high which might become stressful in the end.
// Jag försöker hela tiden utvecklas på något plan i livet och just nu ligger fokuset på bloggen och allt kring det. Jag sätter alltid ribban väldigt högt vilket kan bli ganska stressigt i längden.
 
My secret dream is to work with animals, regardless of if it's as a veterinarian, tkaing care of abandoned animals or protecting animals from poaching on the savannah.
// Min hemliga dröm är att få jobba med djur, oavsett om det gäller att jobba som veterinär, sköta om hemlösa djur eller skydda djur från tjuvjakt på savannen.
 
If everything goes according to plan I will be doing a road trip in Italy next year, oh how I long for it! ♥
// Om allt går som det ska kommer jag att roadtrippa i Italien nästa vår, som jag längtar! ♥



Kommentarer

Så kul och intressant att läsa! Kul att du ska till Italien, jag drog till Rom en weekend och det var överflöd av skönhet. Vill helt klart tillbaka och stanna där längre. 😍

Uuu, roadtrip i Italien har jag aldrig tänkt på att man göra. Häftigt! Hoppas allt går vägen med resan! :D

Svar: Jaa det kommer bli så härligt! Fokus kommer väl mest ligga på Florence, Verona och Venedig isåfall :) Tack så mycket!
sofiasmode.webblogg.se

Snygg!

Svar: tack <3
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar