Born With an Eye for Interior Design

 
 
 
Although I'm a big fan of clothing and beaty, interior decorating is another one of my passions. Right now I'm dreaming of my own house, and so far they are just that, dreams and will so remain for a few more years (partly because I still want to travel but also because I'm so happy in the current apartment). However, when my sister's family is travelling I get the honor of living in their amazing home, which gives me a chance to see how it is to live with lots of luxurious space. My sister is namely a master of interior decorating and I am inspired by her. Since she unfortunately, despite many petitions, isn't running her own blog I usually take the opportunity to photograph her home, and thought it would be fun to share some pictures with you and inspire you guys!
 
// Trots att jag absolut är ett stort fan av kläder och skönhet är även inredning något mitt hjärta klappar lite extra för. Just nu drömmer jag om ett eget hus, men än så länge är det såklart bara drömmar och något som inte kommer ske på några år än ( dels för att jag vill resa men även för att jag trivs så otroligt bra i lägenheten jag bor i nu ). När min systers familj är på resande fot har jag dock alltid äran att få bo i deras fantastiskt fina hem och då får jag ju verkligen känna på hur det är med mycket utrymme och en minst sagt lyxig omgivning. Min syster är nämligen en mästare på inredning och jag inspireras väldigt mycket av henne. Eftersom hon tyvärr ( trots mycket önskemål ) inte bloggar själv brukar jag ta tillfället i akt och fotografera hennes hem när jag väl är här, och tänkte därför det kunde vara kul för er att få se lite bilder och kanske låta er inspireras litegrann!
 
The beautiful lamp in the corner can be found here / Den underbara lampan i hörnet hittas här (adlinks).

 
 
 
The drink cart is something that I have aswell in our apartment which I think contributes to a nice atmosphere. Both of them were found and bought second hand (mine was a bargain) so if you're tempted to get your own you should start browsing flea markets and second hand shops. In this vlog I found for instance a drink cart in one such store here in Ekenäs which is probably still there if anyone should be interested! 
 
// Drinkvagnen är något även jag har i vår lägenheten och som jag tycker ger en väldigt tjusig känsla. Båda fyndades second hand ( min för en riktig struntsumma), så är man sugen på en sån gäller det att kika runt på pryltorg eller liknande platser. I denna vlogg hittade jag t.ex. en drinkvagn i en second hand butik här i Ekenäs som säkerligen fortfarande finns kvar ifall något är intresserad!
 
 



Kommentarer

Å underbart! 😍 Kram Sofia ( www.sofiacm.com )

Svar: Härligt att du tycker så! Jag ska föra ordet vidare till min syster :) Kram!
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar