Dermoshop Makeup Review

 
 - In collaboration with Dermoshop -
 
 
I was really happy to get the chance to try out a couple of makeup products from Dermoshop. I think all of you already know that I love their skin care products ( especially these two ) so my expectations were high to say the least. I got to try out their mascara, eyeliner, eyebrow color and a lipstick that can also be used as a blush as two separate colours ( by the way, how cool isn't that? ). 
 
Jag blev väldigt glad när jag fick möjligheten att prova några av Dermoshops senaste makeup produkter. Jag tror ingen av er har missat att jag fullkomligt älskar deras hudvårdsprodukter ( speciellt de här två ), så mina förväntingar var minst sagt höga. Under några veckor har jag nu provat på deras mascara, eyeliner, ögonbrynsfärg samt ett läppstift som även kan användas som rouge i två olika nyanser ( hur coolt är inte det? )
 
 
My favorite product from all these is by far the moist proof color for the eyebrows. Super easy to apply thanks to the complimentary brush and it's really well pigmented. I also really like the fact that it is moist proof yet still very easy to wash off. Thumbs up for this one! ♥
 
Min absoluta favorit av de här produkterna är utan tvekan ögonbrynsfärgen. Den är superlätt att applicera tack vare den medföljande borsten , väl pigmenterad och har en väldigt härlig krämig koncistens vilket gör den lätt att arbeta med trots att den verkligen hålls på plats. Båda tummarna upp för denna! ♥
 
 
When it comes to the lipstick, which can also be used as a blush, I would say that this product is perfect for an everyday makeup when you're in a hurry. How great isn't it to have two important products in one? Above you can see the color, and although they look kind of bright they appear very natural on the face when applied.
 
När det kommer till läppstiften ( som även kan användas som rouge ) skulle jag verkligen kunna rekommendera den här produkten till en vardagsmakeup när man kanske inte orkar lägga så mycket extra tid på makeupen men ändå villl känna sig fräsch. Hur praktiskt är det inte att få två väldigt användbara produkter i en? Ovan ser ni färgerna. Trots att de ser ganska färggranna ut ger de ett väldigt naturligt resultat efter att man applicerat dem. 
 
I have some mixed feelings about the mascara and eyeliner ( both moist proof ). I love the formula, however, I'm the kind of girl who likes many layers of mascara and it just doesn't work out to do that with this one. But, if you like the natural look and would like a mascara that really lasts all day and give your lashes a nice volume, this is the one for you!
 
Mascaran och eyelinern har jag dock lite blandade känslor över ( båda två fukttåliga ). Jag gillar formulan väldigt mycket, de hålls på plats men är ändå lätta att tvätta bort med vanligt varmt vatten. Däremot är jag en som gillar mycket mascara, gärna flera lager och det är där som den här inte riktigt går hem för mig. Den går inte att bygga på helt enkelt. Men, gillar man en naturlig look som är hållbar och ger fin längd till fransarna passar den här mascaran dig utmärkt. 
 
I'm wearing all the products and the lipstick/blush in the colour Misty Rose in this picture!
 
 
 



Kommentarer

Vad snygg du är! :)

Svar: Men tack så hemskt mycket! Blir ju riktigt generad :)
sofiasmode.webblogg.se

Så fint inlägg! Älskar bilderna :)

Svar: Oj men tack så hemskt mycket!:)
sofiasmode.webblogg.se

Jag var riktigt nojd med min eyeliner :) Sen gillar jag deras ogonbrynspenna och Fresh!-concealern med :)

Svar: Jaa deras produkter är verkligen bra! Kul att du är nöjd med ditt köp :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar