DIY - The Chunky Blanket

 
 
 
 
Happy friday babes and good morning! This week has been pretty busy so I'm happy to be welcoming the weekend. Today I actually wanted to show you a little diy project I made a couple of days ago, A chunky blanket! I know it's not "The real deal", but I completely love this creation and the fact that I made it myself. I just bought a couple of blankets ( I think it was 8 ), cut them into long pieces and sew everything together to a "yarn" and then just started knitting together this blanket with the help of my arms. I decided to go with a light blue colour this time but I'm pretty sure I'm going to do something similar in grey very soon...
 
// Trevlig fredag och god morgon på er! Jag har haft ganska mycket att göra den här veckan så det ska minst sagt bli skönt med helg. Idag vill jag faktist dela med mig av ett litet diy projekt som jag gjorde för några dagar sedan, En "Chunky Blanket"! Jag vet att den inte är likadan som "de riktiga" men jag älskar denna skapelse och faktum att jag gjorde den själv. Jag köpte bara några filtar ( tror det var 8 ), klippte dem på längden i bitar och sydde ihop allt till ett långt "garn". Sedan använde jag bara armarma för att sticka ihop själva filten. Jag bestämde mig för att köpa en ljusblå färg denna gång men är säker på att det kommer att komma upp något väldigt liknande men i grått inom snar framtid..
 
 And yes, my beautiful tan is fake. You can find the product I used here (Adlink) ♥



Kommentarer

Det blev superläckert! Hade gärna tagit din fakebränna :P

Svar: Tusen tack, vad glad jag blir! Haha ja den finns att köpa på burk ;)
sofiasmode.webblogg.se

Tjusig filt!

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
sofiasmode.webblogg.se

Ååh så vacker filt!! Du kan ju göra en youtube video på DIY projektet när du gör den gråa! ;) Skulle vara roligt att se! <3

Svar: Tack vad glad jag blir! Kanske jag borde det :) bra idé! Det finns dock massor av videon om man vill kolla in hur man gör,bara att skriva chunky blanket armknitting typ :)
sofiasmode.webblogg.se

Helt superfin!!! Jag har så länge tänkt göra en jag med men jag är konstigt nog för lat för det, haha.

Svar: Tack så mycket! Haha okej men det var verkligen superenkelt och gick snabbt med :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar