How To Update A Boring Outfit

 
 
 
 
Wearing a hat can really make any boring outfit a little more interesting. My favorite go to hat is this captain inspired hat that I'm wearing immidiately when I feel my outfit needs a cool detail. Not to forget my new boots! Oh how I love these new pair of boots. At first I was a little bit worried that they would be hard to walk in ( that is, longer distances) but today I've been testing these bad boys in Helsinki, and yes, they certainly work as well as they look thanks to the heel. Which is great, because I have not one, but two trips planned for next month! ♥
 
// När man adderar en hatt till en annars ganska tråkig och vanlig outfit blir hela ens outfit så mycket mer intressant. Min favorit som alltid får åka på när jag känner att min look behöver någon intressant detalj är den här sjömans inspirerade hatten. En annan detalj jag gillar lite extra mycket i den här looken är mina stövlar! Åh mina underbara, nya, helt fantastiska stövlar. Jag var lite orolig där ett tag att de skulle vara svåra att gå i ( läs, iallafall längre sträckor ) men idag har jag satt de här rackarna på prov i och med en dag i Helsingfors, och jodå, visst fungerar de bra att gå i även längre sträckor tack vare den breda klacken. Minst sagt suveränt, eftersom jag inte bara har en, utan två resor inplanerade under februarimånad! ♥
 
 
 
 
Shop My Style / Similar Items
Jacket_H&M( similar here ) / Sweater_Here  / Pants_Levi's( similar here ) / Boots_ Forever21 (unfortunately sold out! Find similar here ) (Adlinks)

 
 



Kommentarer

Details is everything! Snyggt ! :)

Svar: Ja verkligen! Och tusen tack,vad glad jag blir !:)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar