Olive & Faux Fur

 
 
 
The fluffy fur jacket is the perfect piece to wear when it's still cold outside. Although I do have to admit that I can't wait to start wearing my bikerjacket and oversized denimjackets... Aah, please let it be spring! Back to this furry dream though. This is a couple years old already but I've found lots of similar alternatives in store and online. I wouldn't mind having one in a light pink colour ( something similar to this one ), that would really be the perfect warm jacket for spring!
 
Once again I decided to wear a pair of trashed denim and my olive green sweater ( which is actually a dress ). I really like this colourcombination during this cold season. Do you like this outfit? ♥
 
// En fluffig päls är verkligen det perfekta plagget att bära när det fortfarande är kallt. Trots att jag dock måste erkänna att jag drömmer om att kunna bära min bikerjacka och snygga jeansrockar... Aaah, snälla låt det bli vår! Tillbaka till den här fluffdrömmen. Denna är redan några år gammal men jag har sett flera liknande alternativ i butik och på nätet. Jag skulle verkligen kunna tänka mig en liknande som den jag bär men i en rosa färg ( lite liknande som denna ). Det om något skulle vara oerhört passande inför våren och ändå värma.
 
Även i den här looken bestämde jag mig för att bära ett par slitna jeans tillsammans med en olivgrön tröja ( som faktist är en klänning!). Jag gillar den här färgkombination väldigt mycket, speciellt under den här säsongen. Gillar du den här outfiten? ♥
 
 Credit&AdlinksJeans_Here Dress_Lindex (Similar Here) / Coat_Lindex( Similar Here ), Bag_Here
 



Kommentarer

Jag gillar det nya upplägget på dina inlägg, alltså med text på sidorna. Det är som att läsa en modetidning! :D

Svar: Ååh vad kul att höra! Har varit sugen på en ändring i designen så länge så känns så skönt med en förändring nu trots att de ännu finns småfix att göra :)
sofiasmode.webblogg.se

I just love the faux fur jacket. Where can I get one like that

Svar: Hi! Thanks :) I actually bought mine a couple years ago from a store called Lindex, but I'm sure you can still find similar ones online. Good luck!
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar