Broccoli Smoothie ?

 
I got a book with lots of smoothie recipes as a Christmas gift from my parents, and I found this recipe in it and thought it would be fun to try it. Honestly I was a little sceptical at first when I saw that this smoothie had broccoli in it. I mean, it sounds to me kind of odd. However, it was surprisingly delicious! Who would have thought that. I will write the recipe below if there's anyone out there who would like to try it. I really think you should! Even my boyfriend thought it was delicious! If you have a juice centrifuge at home you should use that, I however just used a blender and it worked out fine too.
 
You'll need:
2 pears
1 apple
2 kiwis
1/2 banana
5 broccoli florets
 
Wash and peel everything and cut it into smaller pieces then put it in a blender ( or juice centrifuge ). Save the kiwis for last, if the seeds are crushed it may give the smoothie a bitter flavour.
 
 
 
 
 
 
I julklapp fick jag en bok av mina föräldrar med massor av smoothierecept, och dagens recept är från den boken. Ärligt talat var jag lite skeptisk först när jag såg att receptet innehöll broccoli. I mina öron låter det väldigt konstigt och jag tänkte väl direkt att det inte kan vara någon höjdare. Men oj så fel jag hade! Pojkvännen tyckte till och med att den här smoothien var riktigt bra, och det om något är ett bra tecken. Har du en juice centrifug hemma kan du använda den, jag använde dock mig av en vanlig mixer och det funkade bra det med. Receptet hittas nedan för den som vill prova på receptet!
 
Du behöver:
2 päron
1 äppel
2 kiwin
1/2 banan
5 broccoli buketter
 
Tvätta och skala allting och skär det i mindre bitar. Lägg det sedan i en mixer ( eller centrifug om du har en hemma ) . Spara dock kiwina till sist, om fröna går sönder i mixern kan de ge en besk smak.
 



Kommentarer

Så gott

Svar: Ja, elller hur :)
sofiasmode.webblogg.se

sjukt härliga bilder!

Svar: Men tack så mycket, vad glad jag blir !:)
sofiasmode.webblogg.se

va gott de sser ut =)

ha en fiin dag

Svar: jaa, det är det också! lönar sig att prova på :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar