Shoes To Wear SS/17

 
It's time to reveal what to wear this summer and spring! In my lack of inspiration lately due to the flue that I've been having for almost three weeks now (!!), I'm finally starting to see a light in the tunnel and I'm now ready to start posting some inspiration for you guys. It's so annoying when you want to update, but you simply just can't because you don't have the energy. Now you however now the reason why my social media has been so boring lately, time for a change!
 
First out I want to share with you some of the upcoming trends this spring and summer when it comes to shoes. I've already invested in two pair of shoes that I know will come to use when the weather feels warm enough. The reason why I love the shoe trend this season is simple - It's comfy as hell! Who wouldn't for example want to wear a pair of slip in loafers instead of a pair of high-heeled sandals, right? Even though I feel I'm almost ready for warmer degrees with my shoewardrobe in mind, I still can't stop thinking about a pair of heeled slip ins.. I love the ones I've picked out below  ↓
 
Adlinks: 1.Here / 2.Here / 3.Here / 4.Here
 
Det är dags för ett inlägg om vårens och sommarens hetaste skotrender! Inspirationen har varit aningen låg den senaste tiden eftersom jag under 3 veckors (!!) tid har varit drabbad av en riktig förkylning från helvetet. Det finns inget mer irriterande än när man vill vara kreativ, uppdatera sina sociala medier men kroppen bara inte orkar och allt man kan göra är att vila. Jag ber om ursäkt för att mina sociala medier har varit väldigt tråkiga den senaste tiden, nu är det dock dags för en förändring!
 
Först ut vill jag dela med mig av några av vårens största trender när det kommer till skor. Jag har själv redan investerat i två par som jag vet att kommer att komma till användnig rejält bara vädret tillåter. Orsaken till att jag verkligen älskar den här säsongens skotrend är ganska enkel - det här är bekvämlighetens säsong! Vem vill inte bära ett par enkla slip in loafers iställer för höga klackar i sommar ? Trots att jag känner att jag redan har mitt på det torra när det kommer till skor den här säsongen, kan jag inte riktgit sluta drömma om ett par slip ins med en blockklack... Ovan hittar ni några favorit just nu ↑
 
The loafer on the other hand may seem to many as a more masculine shoe, but I really don't think so. Depending on how you decide to match it, it can either make an outfit look very laid back or it can make your outfit look both cool and chic at the same time. I prefer the first alternative. Together with a pair of high waisted jeans, a simple t-shirt and a bikerjacket over the shoulders the outfit will look laid back and effortless which really makes the perfect everyday outfit! To spice things up you can always wear a pair of mesh stockings just to give your outfit an extra cool detail. I bought my pair at H&M but here you have some more options ↓
 
Adlinks: 1.Here / 2.Here / 3.Here / 4.Here / 5.Here
 
Loafern å andra sidan kan i mångas ögon framstå som en riktig gubbsko, men jag tycker verkligen inte det. Beroende på hur du väljer att matcha skon, kan den endera få din outfit att se väldigt avslappnad ut eller mer cool och chic. Jag gillar det första alternativet. Tillsammans med ett par höga jeans, en enkel t-skjorta och en bikerjacka slappt kastad över axlarna ger det intrycket av att man ser snyggt avslappnad ut utan extra ansträngning. Det är verkligen den perfekta vardagsoutfiten i mina ögon! Vill man krydda till det lite extra kan man alltid bära et par nätstrumpor till för att göra looken lite roligare. Mina loafers inhandlade jag på H&M men ovan hittar ni fler alternativ jag plockat ut. ↑
 



Kommentarer

Härliga och inspirerande bilder, njut av dagen! Kram från Zurich //Sofia ( www.sofiacm.com )

Svar: Tack snälla vad glad jag blir! Det ska jag göra, och detsamma till dig :) Kram!
sofiasmode.webblogg.se

skorna på första bilden, var är dom ifrån? helt perfekta :D:D

Svar: Tack! Gillar dem också massor :) De är från Zara :)
sofiasmode.webblogg.se


Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar