CAFFERIE

 
Igår besökte jag det ganska så nyöppnade cafét här i stan, närmare bestämt 'Cafferie'. Där avnjöts en härlig frukost i form av en supergod ostbagett, juice och kaffe i fint sällskap. Frukostbrickan som faktist är ett erbjudande på denna plats, kostade endast 7,90€ och var värd varenda cent. Även utbudet av bagetter var stort, något för alla helt enkelt som vill avnjuta en härlig frukost. 
 
I några timmar satt jag och mitt sällskap och pratade, och sedan började det strömma in kunder eftersom det vankades lunchtid. Det fina med Cafferie är inte bara den väldigt estetiska omgivningen ( för visst är det mysigt? ) utan utbudet av massor av härliga sallader som finns på menyn. Ett väldigt fräscht och fint koncept som jag känner saknats i vår lilla sommarstad. När det blir lite varmare ska jag definitivt unna mig ett glas vitt ute på deras terrass i sommarsolen, och innan det har jag på känn att jag kommer att komma tillbaka en eller två gånger för att avnjuta någon av deras härliga sallader. Stay tuned ♥
 
// Yesterday I visited the recently opened café here in town, 'Cafferie'. Well there I had an amazing breakfast in the form of a delicious cheese sandwich, juice and coffee all enjoyed in amazing company. The breakfast tray is actually one of the special items on the menu here, only 7,90€ and worth every last cent. The selection of sandwiches is also large, there is something for everyone who like a good breakfast.
 
For a few hours I sat there talking, and then a steady stream of customers started pouring in as lunchtime came around. The beauty with Cafferie isn't just the aesthetic surroundings ( it´s cozy, right?), it is also the abundance of salads that is on the menu. A very fresh concept, which I think has been missing in our little summer town. When the weather warms up I could definitely imagine myself with a glass of white on their sunny terrace. But before that, I have a feeling that I will be back for one or two of those delicious salads. Stay tuned ♥
 
 
 Glöm inte att klicka på hjärtat så jag vet vilka inlägg Du uppskattar ♥



Kommentarer

Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar