MOTHER'S DAY CELEBRATION

 
Som tidigare nämnt vankades det fest under söndagen för att fira världens bästa mamma! Eftersom även min syster med sina två små skulle firas denna härliga dag bestämde jag mig för att sköta planeringen och maten. Jag blev väl lite ifrågasatt om jag verkligen vill ta på mig en sådan uppgift men jag var säker på mitt val och klart att jag skulle fixa det, inga problem! Trodde jag...
 
I mentioned earlier that this sunday I would be celebrating the world's best mother! Since my sister with her two was to be celebrated as well, I decided to take on all the planning and cooking myself. I guess there were some questioning looks when I announced it, but I had made my choice and I would succeed without a problem! Or so I thought...

 
Medan jag stod i köket och fixade fick mamma hålla till utomhus i solen och njuta. Det var mitt mål, så lite stress som möjligt för alla utom mig.  Jag bjöd på lite svalkande skumvin, gav min morsdagspresent och plockade som tradition några vitsippor. När det kommer till presenter är jag den som gillar att vara lite mer kreativ i mitt tänk och valde att ge bort en burk med "kärlekspiller". Små lappar som jag rullat ihop där jag skrivit diverse olika saker. En rolig present tycker jag som fungerar att ge bort till princip vem som helst i vuxen ålder!
 
While I stood in the kitchen mom was confined to the outside to enjoy the sun. My goal was least possible stress for everyone else. I treated them to some sparkling wine, gave my present to mom and according to tradition I also picked some flowers. As presents go, I like being creative with them and this time I chose to give a jar of "love pills". Small rolled up pieces of paper with messages on them. A fun present I think works for any grown-up.
 
 

Middagen bestod av grillspett, ugnsbakad potatis med röra och en sallad innehållande det bästa ( lite spenat, lite mozzarella, jordgubbar, redisor, vindruvor, gurka, tomater, you name it. )
 
Dinner was skewers, baked potato with topping and a salad with the best ingredients ( spinach, mozzarella, strawberries, radish, grapes, cucumber, tomatoes - you name it )
 
 
Efter några panikattacker och en halv timme för sent var iallafall middagen dukad. Efter lite hjälp från systers pojkvän och mamsen ( som sällan lyder och gör lite som hon vill, hennes uppgift var ju faktist att njuta ) kunde vi iallafall slå oss ner till bords!
 
A few panic attacks later and half an hour late dinner was ready. With a little help from my sister's fiancé and mommy dearest ( who did what she felt like, after all she was supposed to enjoy hte day )  we were able to take our seats around the table.
 
 
Tårtan blev jag iallafall väldans nöjd med! En glutenfri variant innehållande banan, jordgubbar, lemon curd och såklart grädde. Syrligt och härligt om ni frågar mig!  Framöver tror jag dock bestämt att jag kommer välja mer lättlagade alternativ samt inte vara en sådan tidsoptimist. Dagen blev iallafall väldigt lyckad och även detta år fick jag fira världens absolut bästa mamma och härligaste syster. Två riktiga supermorsor att se upp till! ♥
 
I really take pride in how the cake turned out. It was gluten free with strawberry, banana, lemon curd and lots of whipped cream. Acidic and delicious if you ask me! In the future I think I will be less optimistic about the time frame and choose less complicated menus. In any case the day was very successful and this year too I got to celebrate both mom and my sister. Two real supermoms to look up to!
 
Glöm inte att klicka på hjärtat så jag vet vilka inlägg Du uppskattar ♥



Kommentarer

Remember






Trackback
Follow me on instagram @sofiasmode
@sofiasmode
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar